Iklan

Gambar Pilihan

Gambar Pilihan
9

Selasa, 17 Februari 2009

Tips Cari Jodoh Bagi Yang Bujang (perempuan)

1. Hati mesti bersih: Hati kite ni walaupun bersih tapi kadang-kadang ade kotornye.


Contoh: cepat menyampah dgn org, cepat meluat, cepat benci dan sebagainye. Jadi cuba kikiskan sikap-sikap negatif ni supaya terpancar ketulusan / keikhlasan hati utk menyayangi seseorang.



2. Sikap positif terhadap orang: Jangan selalu ade syak wasangka yang bukan-bukan.



3. Ikhtiar: Ini penting...suruh le mak, bapak, kakak, kekawan, sedara carikan. Kalau boleh MANDI BUNGA supaya terserlah keserian wajah.


4. Berdoa pada Allah: Baca ayat seribu dinar 3x dan surah Yusuf ayat ke 4 selepas every solat.


5. Cara Komunikasi: Kalau bercakap dgn lelaki jgn kasar sgt dan jgn lembut sgt. Org lelaki paling tak suke kalau perempuan cakap kasar.."muka je lawa tapi mulut...kasakkkknyeee". Kalau cakap lembut sgt pun dipanggil mengada-ngada. So take the middle approach.


6. Mempunyai perasaan sayang / caring / prihatin terhadap orang. Kalau tak tunjuk caring, camna org nak care kite balik. Tapi not too much...as mentioned take the middle approach.


7. Last sekali pergaulan kite: Kenelah bergaul dgn org ramai. Barulah nampak muka. Kalau dok memerap kat rumah (bak kata Dr Masyitah) kalau lawa sekalipun..org tak tahu. So, tunjuk-tunjukkanlah muka tu asal tidak melebihi batasan agama.

hemm....
*sayangi sebuah perkenalan kerana disitu terciptanya kemesraan.. kenangi sebuah perhubungan kerana disitu terciptanya kerinduan*

Tiada ulasan:

Iklan

IPMart Online Shopping
Belian dalam RM

Jom Borak


Free chat widget @ ShoutMix

Kerana Agama...

Kerana Agama...
Imam Nawawi