Iklan

Gambar Pilihan

Gambar Pilihan
9

Isnin, 2 Februari 2009

Video 3GP Melayu Bertudung Macam Goreng Pisang Panas

SEKARANG ni dah banyak tersebar video lucah Melayu dalam format 3GP yang dirakam menggunakan handset. Antara yang popular adalah melibatkan wanita bertudung.

Apa tujuan dorang yang sebarkan ye? Apakah mungkin tujuannya untuk memalukan mangsa sebab dia tu awek yang dah diratah kemudian akibat salah faham diaorang pun clash lalu berdendam? Ataupun kononnya untuk bagi pengajaran dan dakwah pada mangsa supaya menjaga kehormatan diri, tapi betulkah itu caranya? Ataupun yang sebarkan sendiri pun stim sama sebab jarang sekali gadis bertudung beraksi macam tu, selalunya mat salleh je yang buat?


Tapi kesian juga. Ada mangsa yang diperdayakan oleh teman lelaki dan ada juga yang memang rela. Akibatnya, mangsa tanggung malu bahkan masa depan mangsa pun boleh hancur begitu saja.


Akhirnya timbul satu mentaliti yang mengatakan bahawa “wanita bertudung tak semestinya baik” ataupun “wanita bertudung lebih panasss” padahal memakai tudung adalah satu kewajipan menutup aurat dalam agama. Bagi yang sempit pandangan, semua wanita bertudung dikenakan tempiasnya walaupun mereka semua tu baik-baik belaka.


Dalam hal ni, yang tukang sebar pun boleh dipertikaikan juga sebab akibat tindakan diaorang, imej agama wanita bertudung boleh tercemar dan mangsa sendiri pun menganggung malu. Oleh itu, kalau kita nak kawal gejala ni, lebih baik kita jangan jadi agen yang menyumbang penyebarannya.


Wanita yang beraksi dan lelaki yang merakam dah memang la buat dosa. Tapi yang tukang sebar dan buka aib orang pula apa hukumnya? Seronok ke?


Apa pendapat korang? Siapa agaknya yang bersalah? Yang tukang beraksi ataupun yang tukang sebar?


P/S: KEPADA YANG BERI KOMEN BESERTA LINK VIDEO AWEK2 MELAYU BERTUDUNG TERLAMPAU, SILA HENTIKAN MENGIRIMKANNYA KEPADA SAYA. SAYA TERPAKSA DELETE DAN TIDAK AKAN PAPARKAN KOMEN2 BERUNSUR LUCAH DI SINI. NAK LAYAN BLUE, LAYAN LA SORANG2. JANGAN NAK SHARE DOSA BERSAMA2 SAYA.

3 ulasan:

zamani berkata...

Haruslah sedar bahawa aktiviti merakam, mencuri serta mengedar aksi 3gp Melayu Boleh itu bukanlah satu kegiatan yang sihat. Ingatlah bahawa sesungguhnya aktiviti yang tidak sihat sebegini bisa menghancurkan bangsa kita.

haris berkata...

dah terang la yang buat tu bodoh... yang gi rakam kenapa??
dah la wat maksiat (kalau la).. dowh!!

mohamadSaleh berkata...

tidak kebaikan dalam dosa... macam arak, org yg buat, yg hantar, yg share semua kene. ingat2lah banyak lagi perintah2 yg baik untuk dibuat...

Iklan

IPMart Online Shopping
Belian dalam RM

Jom Borak


Free chat widget @ ShoutMix

Kerana Agama...

Kerana Agama...
Imam Nawawi